מלאו את הטופס ונחזור אליכם

התפתחות מקצועית עבור סגני מנהלים

רכזת התכנית: דורית דימון
בעלת ניסיון רב שנים במערכת החינוך במגוון תפקידים. עוסקת בהובלת צוותים חינוכיים בטיפוח תהליכי הוראה-למידה- הערכה משמעותיים וחדשניים ובהנחיה אישית וקבוצתית. מנחת סדנאות סטאז’ ומד”פית במכללת חמדת הדרום.
תכנית ארבע שנתית
מועד: יום ראשון 16:00 – 19:15
רפורמת “אופק חדש” מרחיבה ומבנה מחדש את תפקיד סגן מנהל בית הספר. ב”תפקיד החדש” מהווה סגן המנהל שותף מרכזי למנהל בית הספר להובלה וניהול הנושאים המנהליים והפדגוגיים. על מנת להוביל לשינוי בתפיסה ולתמוך במהלך המהפכני הזה, תוכנית ההכשרה של סגני מנהלים במכללת “חמדת הדרום” שנבנתה על פני רצף של ארבע שנים, שמה לה למטרה להכשיר את סגן המנהל לתפקיד החדש. זאת על ידי מתן כלים המותאמים והתואמים את תחומי התוכן של חמשת תפקידי המנהל, כפי שהוגדרו ע”י “אבני ראשה”, תוך הכנה ובשלות מקצועית של הסגן, במיוחד בהבנה ובהטמעה של תפיסת התפקיד החדש. התכנית הייחודית מורכבת משעות למידה פרונטליות וכן משעות פרקטיקום ומתבססת על עקרונות פדגוגיים ומתודולוגיים של שילוב תיאוריה ופרקטיקה, למידה מהצלחות וכן על חידוד הזהות והאתיקה המקצועיים של המורה, תוך יצירת “קהילה לומדת” באמצעות למידת עמיתים.
מבנה התכנית

  1. הכניסה לתפקיד – שנה ראשונה לתפקיד ( 70 שעות, מתוכן 60 שעות למידה עיוניות ו 10- שעות התנסות): עיצוב תפקידם הייחודי כשותפים למנהלים בהנהגת תהליכי החינוך ההוראה והלמידה וגיבוש הזהות מקצועית תוך ניהול דיאלוג מתמשך עם מנהל בית הספר.
  2. ההתבססות בתפקיד – שנה ב’ ו-ג’ ( 40 שעות, מתוכן 30 למידה עיונית ו- 10 התנסות): פיתוח הסגן כמנהיג פדגוגי, שותף בהנהגת צוותים בית ספריים בדגש על פיתוח כשירויות אישיות ובין אישיות תוך הרחבת ארגז הכלים המקצועי ושיטות העבודה.
  3. לאורך הנתיבה המקצועית בתפקיד – שנה ד’ ואילך (40 שעות, מתוכן 30 למידה עיונית ו- 10 התנסות): התמקדות והתמקצעות במגוון של תחומי עניין מקצועיים הקשורים לעבודה הניהולית והפדגוגית של סגן המנהל (בחירה מבין מגוון נושאים בתחומי הליבה ותחומי הבחירה).

קהל היעד: התכנית מיועדת לסגני מנהלים בפועל.
שכר לימוד: הקורס מסובסד ע”י משרד החינוך למעט דמי רישום בסך 130 ₪ – שנה א’. 65 ₪-שנה ב’ ואילך.

בחר שנה: