מלאו את הטופס ונחזור אליכם

פיתוח מקצועי ברפורמת אופק חדש

התפתחות מקצועית לסגני מנהלים

רפורמת “אופק חדש” מרחיבה ומבנה מחדש את תפקיד סגן מנהל בית הספר. ב”תפקיד החדש” מהווה סגן המנהל שותף מרכזי למנהל בית הספר להובלה וניהול הנושאים המנהליים והפדגוגיים. על מנת להוביל לשינוי בתפיסה ולתמוך במהלך המהפכני הזה, תוכנית ההכשרה של סגני מנהלים במכללת “חמדת הדרום” שנבנתה על פני רצף של ארבע שנים, שמה לה למטרה להכשיר את סגן המנהל לתפקיד החדש.

ליווי ותמיכה לגננות ולמורים מתחילים – שנה א’

המכללה האקדמית “חמדת הדרום” באמצעות התכנית גננות ומורים מתחילים, מסייעת למשתלמים להשתלב בעשייה החינוכית בביה”ס/ בגן בצורה מיטבית, באמצעות תהליך של תמיכה, העצמה וליווי. אנשי חינוך בראשית דרכם, נדרשים למערך של תפקודים בזירות שונות בתוך המוסד החינוכי ומחוצה לו. התמודדות מורכבת זו מחייבת מערך תמיכה גננות ומורים מתחילים כחלק מהתפתחותם המקצועית.

הכשרת מורה חונך מלווה

הכשרת מורים וגננות חונכים שתפקידם להנחות ולהדריך את הסטאז’ר/מורה מתחיל בשנת עבודתו הראשונה במערכת החינוך, לקראת קבלת רישיון ההוראה. משרד החינוך מייחס חשיבות רבה לתמיכה במורים בשנת ההתמחות, שהינה שנת ההוראה הראשונה. הצלחה בשנה זאת מהווה תנאי לקבלת רישיון לעיסוק בהוראה. תפקידם של המורים החונכים מורכב, ייחודי, שונה מהוראה בכיתה ודורש מיומנויות הנחיה והדרכה.

סופרויז’ן – חונכים, מלווים, מאמנים ומכשירים

סופרויז’ן הינו תהליך הדרכה למאמנים אישיים חדשים וותיקים על ידי מאמנים בכירים המאפשר להם להיות מצוינים בעבודתם. קיומו של תהליך ההדרכה מאפשר ויוצר התפתחות של ראיית על, הסתכלות אחרת על המתרחש ללא הזדהות יתר או מעורבות רגשית. תהליך הסופרויז’ן מסייע למודרך לזהות את הרגשות המפריעים לו בעבודתו עם המודרך, בהתמודדות עם התנגדות, ‘תקיעות’, חוסר יכולת לראות את יכולותיו ועוצמותיו.

“אקדמיה-כיתה” – שותפות לחיזוק ההוראה

מתן הדרכה למורים אשר משמשים כמכשירים במסגרת קורס מורים מכשירים הינה אחד התהליכים המשמעותיים והחשובים ביותר בהתפתחות המקצועית של המורה המכשיר והן של הסטודנט. קיומו של תהליך ההדרכה מאפשר ויוצר התפתחות של ראיית על, הסתכלות אחרת על המתרחש במרחב הכיתתי ללא הזדהות יתר או מעורבות רגשית, היוצרת מרחק רגשי המאפשר ניתוח וראיית הדברים מזווית שונה.

יהדות וספרות באמנות הפסיפס – מהלכה למעשה

סדנת פסיפס ייחודית, בהדרכת אמנית הפסיפס ציפי נחליאלי. הסדנא מציעה רכישת ידע בטכניקות העיקריות של אמנות הפסיפס ושילובן בהוראה בינתחומית. התנסות בחיתוך זכוכית, קרמיקה ואבנים ועיצובם לכדי עבודות מוזאיקה. בניית יחידות לימוד ליישום בכיתה בהלימה לנלמד בקורס.

העצמה אישית

מימוש פוטנציאל אישי הוא אחד מתחומי הידע המבוקשים ביותר בעולם. האדם שואף לשפר את הישגיו ולצמצם את הפער בין המצוי לרצוי. הבנת הכלים בעולם האימון מאפשרים לאדם לחולל את השינוי הרצוי. הקורס מזמין את משתתפיו לצלילה אל תוך עולם קסום של אין סוף אפשרויות חדשות להתפתחות אישית ומקצועית, לחיות באהבה, בהעצמה ובהגשמה.

הגשת חומרים

סדנת אמנות ייחודית, בהדרכת האמנית נעמי ועקנין. בסדנה ילמדו המשתתפים, אופנים שונים של מפגש ועבודה עם חומרי אמנות ואת הקשר בין חשיפה ליצירות אמנות, אוריינות חזותית ועבודתו היצירתית של הילד. בהתאם למערך היצירה בגן ובכיתה, לצד הגשת החומרים הקבועה, יש להפגיש את הילד עם חומרים משתנים ומגוונים, שיעשירו את התנסויותיו, תפישותיו ומושגיו.